دانلود فیلم پیش از غروب Before Sunset 2004

دانلود فیلم پیش از غروب Before Sunset 2004 (2004)

مدت زمان: 80 دقیقه کشور: ، رده سنی:

نه سال پیش، بین «جسی» و «سلین» یک رابطه عاطفی شکل گرفت و پس از آن قرار گذاشتند که شش ماه بعد یکدیگر را ملاقات کنند، ملاقاتی که البته هرگز اتفاق نیفتاد. اکنون جسی به خاطر کتاب جدیدش در اروپا به سر می برد، کتابی که در آن خاطراتش با سلین را بازگو کرده است و هنگامی که در یک کتاب فروشی کوچک در شهر پاریس حضور دارد بار دیگر با سلین رو به رو می شود و برای هر دو آنها احساسات گذشته دوباره تداعی می شود. البته جسی یک ساعت بیشتر فرصت ندارد چراکه باید به فرودگاه برود ولی از تمام این فرصت برای بودن در کنار سلین و صحبت کردن با او استفاده می کند...

رضایت کاربران
0% (0 رای)
8.1 /10
90
94%
کارگردان:
حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه می‌شود.
زبان اصلی زیرنویس چسبیده
0
0

فیلم سینمای پیش از غروب (Before Sunset) در ژانر درام رمانتیک آمریکایی محصول سال ۲۰۰۴ به کارگردانی ریچارد لینکلیتر است که فیلمنامه را به همراه ایتان هاوک و جولی دلپی بر اساس داستانی از لینکلیتر و کیم کریزان نوشته است. دنباله قبل از طلوع آفتاب (1995) و قسمت دوم از سه گانه قبل از غروب، جسی (هاوک) و سلین (دلپی) را دنبال می کند که نه سال بعد در پاریس دوباره با هم متحد می شوند.

لینکلیتر، کریزان، هاک و دلپی پس از انتشار فیلم Before Sunrise شروع به ساخت دنباله بودجه بزرگ‌تری کردند، اما نتوانستند بودجه خود را تامین کنند.  دلپی همچنین از موسیقی اصلی در موسیقی متن فیلم استفاده کرد.

فیلم درام قبل از غروب در 10 فوریه 2004 در جشنواره بین المللی فیلم برلین به نمایش درآمد و در 2 ژوئیه 2004 در ایالات متحده اکران شد. در مقابل بودجه 2 تا 2.7 میلیون دلاری 16 میلیون دلار فروخت و تحسین گسترده منتقدان را به ویژه برای کارگردانی لینکلیتر دریافت کرد. ، اجراها و شیمی سرنخ های آن و فیلمنامه آن. این فیلم جوایز متعددی دریافت کرد و نامزد جایزه اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی شد و در فهرست بسیاری از نشریات از بهترین فیلم‌های سال ظاهر شد، حتی برخی آن را یکی از بهترین‌های دهه می‌دانند.

بررسی ویژه 10/10

لذت خالص…

«Before Sunset» به عنوان دومین قسمت از سه‌گانه‌ی Before، کم نمی‌گذارد و دنباله‌ای قابل احترام برای نسخه اول خود می‌باشد.

ضعف‌‌های فیلم اندک ولی اجباری‌اند با توجه به اصلی که می‌توان به سیر و تحول آن نسبت داد (سیر رابطه عاشقانه میان سلین و

جسی که در نسخه اول با احساسات بیشتری دنبال می‌شد)، قابل درک است. فیلم همچنان به همان موتیف‌های نانوشته خود عمل

می‌کند و یادآور نسخه اول می‌شود. پس اگر همانند نسخه اول، فیلم‌های عاشقانه‌ای با محوریت دیالوگ‌گویی و کنکاش افکار و قواعد

ذهنی لیلی و مجنون‌اش می‌طلبید، دیدن دومین قسمت از سه‌گانه‌ی Before بهترین گزینه است.

  • جوایز: نامزد 1 اسکار.
  • زبان: انگلیسی فرانسوی
  • نویسنده: Richard Linklater, Julie Delpy, Ethan Hawke

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه داستان فیلم را اسپویل می‌کند؟