فیلم سینمایی ارباب حلقه ها 2001 the lord of the rings

فیلم سینمایی ارباب حلقه ها 2001 the lord of the rings (2001)

مدت زمان: 178 دقیقه کشور: ، رده سنی:

هابیتی فروتن از شایر و هشت همراهش برای نابود کردن حلقه قدرتمند و نجات سرزمین میانه از دست ارباب تاریکی سائورون راهی سفر می شوند.

رضایت کاربران
100% (1 رای)
8.8 /10
92
91%
کارگردان:
حجم مصرفی شما عادی محاسبه می‌شود.
0
0
 ※دانلود و تماشای آنلاین از رسانه یونیک موویز※

ارباب حلقه‌ها: یاران حلقه (انگلیسی: The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring)

 

فیلم ارباب حلقه ها 2001 (The Lord of the Rings) فیلمی در ژانر ماجراجویی فانتزی و حماسی به کارگردانی پیتر جکسون است. که در سال ۲۰۰۱ منتشر شد.

فیلمی بر پایهٔ رمان یاران حلقه (۱۹۵۴)، جلد نخست ارباب حلقه‌ ها نوشتهٔ جی. آر. آر. تالکین ساخته شده‌است. این فیلم نخستین قسمت از سه‌گانهٔ ارباب حلقه‌ ها به‌شمار می‌رود. تهیه‌کنندگی این فیلم بر عهدهٔ باری ام آزبرن، جکسون، فرن والش و تیم سندرز بوده و فیلم‌نامهٔ را فرن والش، فیلیپا بوینس و جکسون نوشته‌اند. در ارباب حلقه ها گروه بازیگران متشکل از الایجا وود، ایان مک‌کلن، لیو تایلر، ویگو مورتنسن، شان آستین، کیت بلانشت، جان ریس-دیویس، بیلی بوید. دامینیک مانهن، اورلاندو بلوم، کریستوفر لی، هوگو ویوینگ، شان بین، ایان هولم و اندی سرکیس ایفای نقش می‌کنند.

 

بررسی ویژه منتقدین:

 

مهیج-منحصر بفرد-فریبنده-مسحور کننده.

دامنه شاهکار تالکین ممکن است دهه‌ها از فیلمسازان دور باشد. اما کارگردان پیتر جکسون به قول خود عمل می‌کند: او نه تنها داستان فرودو و همراهان جسورش را برای ما به ارمغان آورده است بلکه او سرزمین میانه را برای ما به ارمغان آورده است. و باور کنید، بزرگ است.

اما حتی تاثیرگذارتر از جلوه های بصری خیره کننده و جلوه های صوتی- که قبلاً نشنیده اید- بازیگرانی هستند که به شخصیت ها جان می بخشند. بازی یان مک‌کلن از گندالف چیزی جز هیبت نیست، و فرودو اثر الیجا وود یکی از غیرمنتظره‌ترین اجراهایی است که در مدت‌زمان دیده‌ام. ناامیدی، وحشت، و عزم همراهی همه وجود دارد.

 

مناسب جمع خانواده

  • جوایز: برنده 4 جایزه اسکار
  • زبان: انگلیسی، سینداری
  • نویسنده: J.R.R. Tolkien, Fran Walsh, Philippa Boyens

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه داستان فیلم را اسپویل می‌کند؟