دانلود فیلم تراژدی مکبث The Tragedy of Macbeth 2021

دانلود فیلم تراژدی مکبث The Tragedy of Macbeth 2021 (2021)

مدت زمان: 105 دقیقه کشور: رده سنی:

یک ارباب اسکاتلندی توسط سه جادوگر متقاعد می شود که پادشاه بعدی اسکاتلند خواهد شد و همسر جاه طلبش از او در برنامه هایش برای به دست گرفتن قدرت حمایت می کند.

رضایت کاربران
0% (0 رای)
کارگردان:
حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه می‌شود.
فیلم تراژدی مکبث The Tragedy of Macbeth 2021
زبان اصلی زیرنویس فارسی
0
0

فیلم سینمایی تراژدی مکبث (The Tragedy of Macbeth) در ژانر درام، تاریخی، جنگی و هیجان انگیز محصول سال 2021 کشور آمریکا به کارگردانی جوئل کوئن است که توسط دو کمپانی A24 و IAC Films تولید و منتشر شد. فیلمنامه The Tragedy of Macbeth را نیز جوئل کوئن براساس رمان مشهور مکبث اثر شاعر و نمایشنامه‌نویس انگلیسی، ویلیام شکسپیر، نوشته و هنرمندانی چون دنزل واشینگتن، فرانسیس مک‌دورمند، الکس هسل، برتی کارول، برندن گلیسون، کوری هاوکینز، هری ملینگ، مایلز اندرسون و غیره در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند. این فیلم  پس از اکران با نظرات و نقدهای مثبت فراوان و استقبال گسترده از سوی منتقدین و مخاطبان روبرو شد و اغلب آن‌ها کارگردانی، نحوه فیلمبرداری و همچنین بازی خوب بازیگران به ویژه بازی قوی دنزل واشینگتن و فرانسیس مک‌دورمند را مورد تحسین قرار دادند.

بررسی ویژه 6/10

اولین نکته‌ای که چشم را نوازش می‌دهد انتخاب شجاعانه کارگردان در موردِ فُرم است. او مینیمالیست کار وبه واسطه نور و کنتراستِ

حاصل از آن، فضای خالی صحنه را به زیبایی هرچه تمام‌تر پر کرده است.

نکته بعدی که به شکل دیوانه‌وار ذهن مخاطب را زیبا می‌کند بازی بی‌همتای کاترین هانتر در نقش جادوگر است.

فضای فیلم تراژدی مکبث به اندازه هر جای دیگری در ادبیات یا فیلم‌های ترسناک تاریک است. در جهان ما و جهان مکبث چند اصل

مشترک وجود دارد:”اعتماد دعوت به خیانت است، عشق می‌تواند یک پیمان جنایتکارانه یا انگیزه‌ای برای انتقام باشد و قدرت با رحمت خنثی می‌شود.” مکبث نمایشنامه‌ای تراژیک اثر ویلیام شکسپیر است. این نمایشنامه کوتاه‌ترین تراژدی و یکی از محبوب‌ترین آثار اوست که بنا به اعتقاد بسیاری بین سال‌های ۱۵۹۹ و ۱۶۰۶ میلادی نوشته شده‌است. اساس تراژدی این مجموعه تاریخی اسکاتلند است، اما شکسپیر موافق ذوق و طبع هنری و ادبی خویش تغییراتی در آن داده و حوادث جنگ‌ها را به هم آمیخته‌ است.

تمرکز بر ابزارهایی چون نور تند مصنوعی، سایه‌ها، کنتراست بالا و فیلم‌برداری زاویه‌دار به عنوان مکمل‌های زبانِ منفیِ روایت قابل توجه است.
  • جوایز: نامزد 3 جایزه اسکار.
  • زبان: انگلیسی
  • نویسنده: Joel Coen, William Shakespeare

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه داستان فیلم را اسپویل می‌کند؟