فیلم هزار توی پن Pan’s Labyrinth 2006

فیلم هزار توی پن Pan’s Labyrinth 2006 (2006)

مدت زمان: 118 دقیقه کشور: ، رده سنی:

در اسپانیای فالانژیست در سال 1944، دخترخوانده جوان کتاب‌خوان یک افسر ارتش سادیست به یک دنیای فانتزی وهم‌آور اما فریبنده می‌گریزد.

رضایت کاربران
100% (1 رای)
8.2 /10
98
95%
کارگردان:
حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه می‌شود.
دوبله فارسی
0
0

دانلود فیلم هزار توی پن Pan’s Labyrinth 2006

فیلم هزارتوی پن به انگلیسی (Pan’s Labyrinth) فیلمی اسپانیایی‌زبان در ژانر خیال‌پردازی تاریک به نویسندگی و کارگردانی گیرمو دل تورو است که در سال ۲۰۰۶ منتشر شد. بازیگران فیلم ایوانا باکرو، سرژی لوپس، ماریبل وردو، داگ جونز، و آریانا خیل هستند. فیلم پنج سال پس از جنگ داخلی اسپانیا و در اوایل دورهٔ فرانکوئیست جریان دارد و دنیای واقعی را با دنیای اسطوره‌ای مرتبط می‌کند.

هزارتوی پن در ۲۷ مهٔ ۲۰۰۶ در جشنوارهٔ فیلم کن به نمایش درآمد و در ۱۱ اکتبر به‌وسیلهٔ برادران وارنر پیکچرز در اسپانیا اکران شد. این فیلم با تحسین گستردهٔ منتقدان همراه بود و جلوه‌های ویژه، کارگردانی، فیلم‌برداری و اجراها مورد ستایش قرار گرفت. هزارتوی پن بیش از ۸۳ میلیون دلار در گیشه فروش داشت و جوایز مختلفی از جمله سه جایزهٔ اسکار و سه جایزهٔ بفتا کسب کرد.

 

بررسی منتقدین 10/10

درخشش غیر منتظره
دسامبر 2006
این فیلمی است با طرحی ساده و سرراست که حاوی لایه‌ها و لایه‌هایی از نوشتار هوشمندانه، استعاره و پیام است.

صحبت بیشتر در مورد فیلمنامه به اسپویلر ختم می شود و این بی معنی است زیرا هدف من از نوشتن این نقد تشویق مردم به دیدن آن است.

این شاهکار کوچکی نیست، فانتزی را به عنوان محصولی از یک دنیای واقعی تفسیر می کند، ارجاع متقابل به نحوه رفتار کودک با محیط واقعی خود و «دنیای دیگر» است، استعاره هایی که وضعیت شتابان رشد برخی از ما را توصیف می کند. از طریق … باور نکردنی. ساده، سرراست اما چیزهای زیادی برای قدردانی وجود دارد.

  • جوایز: برنده 3 جایزه اسکار 109 برنده و 115 نامزدی در مجموع
  • زبان: اسپانیایی
  • نویسنده: Guillermo del Toro

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه داستان فیلم را اسپویل می‌کند؟