netflix-squid-game-poster-scaled-1
1
1

«بازی ماهی مرکب» ( دارای اسپویل سریال ) احتمالاً بزرگترین موفقیت نتفلیکس از زمان «Tiger King» در سال گذشته بوده است، زیرا کاملاً بر فرهنگ عامه تسلط داشته است و دلیل خوبی هم دارد. درام کره ای که در اصل «بازی های گرسنگی» و «بتل رویال» تحت پوشش یک بازی لایو اکشن برای افراد فوق ثروتمند است، دارای اجراهای عالی، داستانی گیرا، موسیقی متن فوق العاده و کارگردانی قوی از کارگردان/ است. خالق/نویسنده هوانگ دونگ هیوک که نگاه کردن از او را سخت می کند، به خصوص که روی شخصیت های خاصی سرمایه گذاری می کنید و می دانید که همه نمی توانند زنده به خانه بروند.

این سریال به دنبال سونگ گی هون (لی جونگ جائه) یک راننده احمق، صاحب کسب و کار سابق و پدری مطلقه است که عمیقاً به اوباش بدهکار است و در شرف قطع ارتباط با دخترش، سونگ گا یونگ (چو آه) است. -in)، همسر سابق او و شوهر فعلی اش به دلیل فرصت شغلی در شرف مهاجرت به آمریکا هستند. این او را در شرایط سختی قرار می دهد، زیرا اوباش او را تهدید به کشتن می کنند و تنها شانس او ​​برای داشتن رابطه با دخترش این است که پول کافی برای به دست آوردن حضانت او را به دست آورد.

او یک شب در مترو با فروشنده ای مبهم (گونگ یو) آشنا می شود که او را به یک بازی شانسی دعوت می کند که در آن گی هون در صورت برنده شدن با پول نقد از آنجا خارج می شود و او باید یا به مقدار مساوی پول نقد بپردازد یا به فروشنده اجازه می دهد در صورت باخت به صورت او ضربه بزند. گی هون بارها می بازد تا زمانی که برنده می شود و او را به بازی دعوت می کند.

Squid Game

بازی فوق‌العاده سایه‌دار است و هر یک از شرکت‌کنندگان قبل از رسیدن به خواب می‌روند. زمانی که آنجا می‌رود، با دوست دوران کودکی‌اش چو سانگ وو (پارک هه سو) آشنا می‌شود، تاجری که همه ساکنان شهرشان تصور می‌کنند یک موفقیت بزرگ است، اما در واقع میلیون‌ها دلار بدهی دارد. ما همچنین با Kang Sae-byeok (Jung Ho-yeon)، یک فراری و جیب بر کره شمالی که در اوایل گی هون را دزدی می کند، ملاقات می کنیم. عبدالعلی (آنوپام تریپاتی) یک مهاجر مهربان و قابل اعتماد از پاکستان. جانگ دئوک سو (هئو سونگ تائه)، یک گانگستر بی‌رحم که باید بدهی‌های قمار و پولی را که از رئیس سابقش دزدیده است، بپردازد. هان می نیو (کیم جو-ریونگ)، زنی تحریک‌کننده و دستکاری‌کننده که با دئوک سو رابطه‌ای زودهنگام دارد و تمام تلاش خود را می‌کند تا برنده شود. و آخرین اما مطمئنا نه کم اهمیت، پیرمردی که بیشتر به عنوان بازیکن 1 (O Yeong-su) شناخته می شود که در طول بازی ها تبدیل به نزدیک ترین دوست Gi-Hun می شود.

همچنین یک افسر پلیس به نام هوانگ جون هو (وی هاجون) در کمین بازی ها است که به دنبال برادر گم شده خود می گردد و به دنبال افشای عملیات در معرض دید جهانیان است و مدیر بازی نقابدار (لی بیونگ هون).

اساساً، بازی‌ها به این صورت عمل می‌کنند: هر دور، بازیکنان در بازی‌های زمین بازی ساده کره‌ای شرکت می‌کنند که در آن بازنده‌ها کشته می‌شوند، یا توسط یکدیگر یا کارکنان بازی، که همگی ماسک هستند و از سر تا پا با لباس‌های صورتی پوشیده شده‌اند. در طول شب، بازیکنان آزادند تا یکدیگر را بکشند، زیرا افراد کشته شده در صبح جمع شده و در بین بازیکنان بازنده قرار می گیرند. هر بار که بازیکنی می میرد، پول در قلک شیشه ای بالای سر او ریخته می شود که مبلغ جایزه را تشکیل می دهد.

 

در ابتدای بازی ها همه چیز برای آنها مشخص نشده است، به جز این واقعیت که اگر اکثریت شرکت کنندگان با پایان دادن به بازی ها موافقت کنند، بازی ها بدون انتخاب برنده به پایان می رسند. به این ترتیب، در اوایل بازی زمان زیادی به آزمایش محدودیت‌های بازی، امکانات و قوانین آن اختصاص داده شده است. اتحادها به طور طبیعی تا بازی های پایانی شکل می گیرند، زیرا مشخص نیست که حتی تا بازی نهایی چند برنده مجاز هستند.

و در حذف شخصیت های مورد علاقه طرفداران هیچ ضربه ای نمی کشد. یکی از دلخراش‌ترین قسمت‌ها، قسمتی است که شامل تیله‌ها می‌شود، که در آن بازیکنان تشویق می‌شوند تا با دوستانی که در طول بازی پیدا کرده‌اند بازی کنند تا متوجه شوند که بازنده می‌میرد.

squid-game

هوانگ دونگ هیوک عاقلانه بود که عمیقاً فقط بر تعداد معدودی از شخصیت‌های به یاد ماندنی تمرکز کند، زیرا به او اجازه می‌داد آن‌ها را به اندازه‌ای که بیماری بازی‌ها واقعاً طنین‌انداز شود، به تصویر بکشد. “بازی ماهی مرکب” به عنوان استعاره ای از سرمایه داری توصیف شده است، و من فکر می کنم که حقیقت زیادی در آن وجود دارد، زیرا منشأ تمام بدی هایی که نمایش برجسته می کند از ساختار بازی ناشی می شود که برای آوردن آن طراحی شده است. بدترین چیز در بشریت، که گی هون مهربان تلاش می‌کند تا جلوی آن را بگیرد.

«بازی ماهی مرکب» شایسته یکی از داغ‌ترین نمایش‌های سال است و نشان می‌دهد که پخش خوب می‌تواند برای از بین بردن موانع فرهنگی و قرار دادن بینندگان در معرض آثار شاهکار از سراسر جهان باشد که در غیر این صورت به آنها دسترسی نداشتند.

«Squid Game» فصل 1 امتیاز 8.5/10 دریافت می کند

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه داستان فیلم را اسپویل می‌کند؟